Pelik

by

Pelik….
Posted on Thursday, January 31 @ 00:25:09 MYT by SongkokPutih
Artikel Oleh zley

Memang sudah menjadi tabiat manusia, memuji, mengeji, menghina,menipu dan sebagainya dan ia akan belarutan bahkan akan menjadi tabiat dan kebiasaan. Kekadang perkara yang menjadi kelebihan kepada seseorang cuba pula dinafikan tetapi kalau dapat pada dirinya cuba pula dihebahkan.


Kita semua sebenarnya adalah hamba Allah dan berbagai keistimewaan pada setiap hambanya tanpa disedari. Sebenarnya beberapa perkara pelik sudah mudah dilihat mutakhir ini dan samaada boleh terima atau juga boleh dinafikan. Terserahlah pada kita.

Sebenarnya perkara-perkara pelik yang berlaku tidak semestinya dapat dilihat oleh orang kuat pada perjuangan Pas pun, kekadang ia berlaku pada orang yang paling kuat dalam menghentam perjuangan islam atau yang masih lemah dalam iman di dalam kekuatan perjuangan islam.

Dalam perkara ini, kita perlu tanya perkara di sebalik tabir mengapa seseorang yang sebelum ini kita lihat berpegang kepada pegangan sekular tetiba secara mudah beralih arah kepada perjuangan Islam sepenuhnya. Bukan kerana fanatik! atau angau! Mungkin mereka mendapat hidayah dengan cara tersendiri… macam mana kita nak menafikannya? Kalau benarlah ia berlaku sudah tentulah untuk dirinya sendiri samada untuk kekuatan iman ataupun untuk perubahan.

Tidak semestinya juga orang yang menghantar apa-apa artikel di dalam ruangan pembaca didalam ahkbar-akhbar mirip perjuangan pembangkang itu adalah pro pembangkang, mungkin ia adalah orang yang selama ini adalah kuat dengan menghentam pembangkang… tetapi fikirlah….

Sekurang-kurangnya kita sama-sama berkongsi pengalaman, meluahkan rasa, bahkan cuba memberi pendapat.Ingatlah! Perkara-perkara pelik yang boleh memberi hidayah kepada manusia tu adalah contoh kecil sahaja….

Bukan setelah melihat ombak thunami, Khalimah di langit, pokok, jatuh sakit atau sebagainya baru hendak kita beriman sedangkan terserah kepada kita untuk menilai kebenaran itu semua.Untuk makluman, Pemimpin yang tetiba buat perangai pelik seperti menggunakan kuasa sesenang hati, tidak amanah dan yang sama waktu dengannya pun boleh juga manusia beralih arah, lebih kurang dapat hidayah juge le kepada orang yang melihatnya….. (Bukankah perkara pelik juga tu?)

kiriman:”umar faruqi”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: