Bercakap dengan Jin

by

Bercakap dengan Jin – Pengalaman Hidup Saya
Posted on Tuesday, February 12 @ 09:00:18 MYT by SongkokPutih
Pelbagai Oleh jinhantu

“Dalam usia yang masih muda iaitu dalam lingkungan 12 tahun, Saya telah dapat mendengar suara yang bercakap dengan saya. Sebelum saya dapat bercakap dengan suara tersebut, mula2 saya sering mendengar orang memanggilkan nama saya berulang kali.

Perkara ini berlaku selama berberapa minggu. Saya telah memberitahu kepada ibubapa saya tentang perkara ini, tapi mereka menyatakan yang saya hanya berkhayal. Sehinggalah pada satu malam, saya memberanikan diri saya menjawab panggilan tersebut.

Pada mula nya saya bercakap dengan mengeluarkan suara dari mulut saya untuk bercakap dengan suara tersebut. Tapi saya telah dilarang untuk tidak bercakap dan hanya disuruh mendengar apa yang suara itu hendak kata kan pada saya. Saya pun megikut apa yang diajarkan oleh suara tersebut kepada saya. Banyak perkara yang diberitahu kepada saya seperti;

a) Mereka lah makluk jin
b) Tujuan mereka datang
c) Bagaimana mereka dapat berkomunikasi dengan saya
d) Perjanjian nenek moyang saya dengan mereka
e) Cara berkomunikasi
f) Kelebihan makluk jin
g) Tugas mereka dan banyak lagi

Selepas itu saya telah diberitahu oleh makluk tersebut supaya tidak memberitahu kepada sesiapa tentang perkara ini. Kejadian ini hendak lah menjadi rahsia.

Tapi pada masa yang sama, saya jua dapat mendengar suara yang menasihati saya. Saya sering diajar tentang agama terutama nya peringatan yang berulang2 kali tentang Kebesaran Allah S.W.T.

Walaubagaimanapun, makluk yang mengatakan mereka makluk jin tersebut tidak putus2 menunjukkan kelebihan yang ada pada mereka kepada saya.

Tapi pelik nya, pada usia yang begitu muda, saya sedikit pun tidak merasa takut tentang kehadiran makluk ini. Pernah mereka menjelma dihadapan saya pada satu malam dan malam2 yang seterusnya sehinggalah hari ini.

Mereka selalu nya datang ketika seisi rumah sedang tidor dan saya akan terjaga dari tidor saya. Kebiasaan nya mereka akan datang menjelma seperti manusia atau bebola api.

Tapi yang hairan nya, sehingga hari ini saya masih tidak yakin dengan kehadiran makluk ini. Walaupun saya masih didampangi oleh makluk ini kemana saja saya pergi. Untuk pengetahuan, sekarang saya berumur 45 tahun.

Saya tidak pernah menceritakan hal ini kepada sesiapa pun kerana dikhuatiri disalah anggap oleh orang saya ini gila.

Sebenar nya saya menceritakan hal ini untuk mereka yang lebih berpengalaman untuk memberi saya nasihat tentang perkara yang menimpa kepada saya ini. Saya akan menceritakan dengan lebih lanjut lagi tentang kejadian yang pernah saya alami dalam hidup saya. Tunjuk ajar dari sesiapa yang ingin membantu, saya dahului dengan ribuan Terima Kasih.

13 Respons to “Bercakap dengan Jin”

  1. anakkawi Says:

    ha, ko da cerita kt sini, kiranya melanggar syarat da nih, ahahah….

    hehe, xde r, saje gurau, act dlm family aku pon ada mcm tu gak, cuma benda tu dtg pada anak sulung dr family yg sulung, xtau napa, da syarat dia mcmtu kot, oleh kerana aku bukan anak sulung serta bukan family sulung, maka xde r benda tu dtg kt aku, tp dia g kt spupu aku, cuma bezanya benda tu dtg masa spupu aku da beso panjang, umo da 20-an, baru muncul..

    nasihat? oleh kerana benda tu xganggu hidup ko dan org2 skeliling ko, biarkn je…

    anakkawi..
    nie bukan aku punyala.. tapi pengalaman salah sorang dari member group.
    hihihi.. aku anak sulung gak. tapi just dengar suara je. tak pnah tgk lagi. huhuhuhu

  2. tatatira Says:

    benda mcm ni leh dpercyai jgk coz jin jg mrupkan makhluk hmba allah jgk…
    jd x peliklh bnd ni brlaku cum kt sbgai musia jgn trlalu fanatik n mggunkan sluran yg x btolll
    faham2 sendirilahh

  3. alhaddad Says:

    benda nie mmg wujud…
    tapi dalambanyak makluk kita yang di beri segala kelebihan..
    cuma tinggal nak ngan tak nak je…
    kita nie kan makluk paling sempurna…

  4. hemohemo Says:

    bes seyh!cara larh!

  5. manus Says:

    itu saka..elok jumpa yang dipertua seni silat abjad malaysia. ustaz haji ahmad che din

  6. serena Says:

    erm…situasi ape yg awk alami…sama mcm saya alami…x lain atau tidak..saka..perjanjian nenek moyang dulu2..saya dh mcm2 cara buang..tp mende tu still nk dampingi saya..tp mende tu sentiasa mengingatkan saya bila saya buat nak sesuatu kesalahan..and dia marah sgt klu saya tgglkn solat…

  7. serena Says:

    sometime diri saya di beri kekuatan luar biasa utk angkat brg2 yg saiznya..org laki pn x larat nk angkat sorang…tp saya bole wat keje tu dgn mudah….saiz bdn saya bknla besar…giler x masuk d akal..apa2 pn Allah yg Mengetahui segalanya..ape pn saya redha..mungkin ada hikmah di atasnye…

  8. bulan Says:

    buat dek………….lama lama diorang akan fedup…and kalo ko nie jenis yang memang giler berani and kuat semangat just marah and jerkah diorang sambil tegok tepat tepat kat diorang….tu la yang aku buat

  9. Helmi Says:

    tetapkan hati pada Maha Pencipta, jgn dilayan yg bkan2, takut leka saat dijemput, tlepas dek ucapan Syahadah, mohon segalanya pada Maha Pencipta, x perlu yg dipertua seni silat suma…

    Wassalam…

  10. ana khalifah88 Says:

    ana leh bagi pendapat insyallah..mana yang boleh dikongsi ambik..x dinafikan jin memang wujud.dan ada 2 jin.sama ada jin kafir dan jin islam…dan tak dinafikan juga kiter boleh berinteraksi dengn jin..ana belajar dan ustaz ana ckp,jika kiter scan tubuh kiter mengikut ajaran islam..jin itu memg ada dalam tubuh kiter.tapi sama ada kiter sendri yang dapt mengawalnya ataupun tidak.bila kiter beriman dengan allah..insyallah..kiter akan terhalang dari bisik-bisikan jin itu..jangan takut..dia juga makhluk allah..cuma awak perlu ada pendinding diri dengan membanyakkan baca al-quran.baca ayat kursi,surah ikhlas,al falaq dan an naas.kuatkan semangat..lagi satu,bila saya baca blik pasal perjanjian nenek moyang awak tu..mungkin itu adalah saka..dan minta rujukkan dekat ustaz2 yang berdekatan k..

  11. Aku Says:

    Dapat buku “MISTERI ALAM MELAYU” karangan Ustaz Haji Ahmad Che Din Yang diPertua Abjad Malaysia. Anda akan tahu jawapan masalah anda.

  12. isha Says:

    saya isha(nama panggilan) umur 15 tahun…saya dah baca akak punya cerita…bagi pendapat saya ia hanya ingin mendampingi akak..mungkin akak ada keistimewaan…atau akak ada kelebihan…jin selalu nya ingin bertuan…lebih2 lagi org perempuan yang lemah…sepatutnya akak kena tanya dia nape..dia nak akak?? saya pon berpengalaman…sewaktu usia saya 9 tahun…saya boleh lihat makhluk ghaib…di depan skola saya…waktu tu hanya saya saja yang boleh lihat…saya meraung-raung tak nak pergi skola…sebab makhluk tu duduk depan skola saya…selapas beberapa hari sa berkelakuan begitu..ibu bapa saya mengambil keputusan untuk pindah kan saya ke sekolah lain…selama berada di skola baru saya boleh lihat pelbagai rupa makhluk ghaib…kejadian sama barlaku juga…pelbagai cara ibu bapa saya buat…semua nya sama…akhirnya ibu saya mengambil keputusam membawa saya berjumpa ustaz ismail kamus…saya berubat ngan ustaz tu…baru saya lega…saya tak takot makhluk yg ada di sekeliling saya…sekarang saya dah berusia 15 tahun…saya dah biasa dengan makhluk2 disekeliling saya…wasalam..

  13. had Says:

    sy syor an gi jmpe ngn ustz Harundin (pusat rawatan islam darul syfa’) di bangi

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


%d bloggers like this: